Making a pdf from an Access Report

G

Guest

I have Windows XP, Office 2003 (with Access) and acrobat 6.0.
Why can't I make a pdf from an Access report?
 
J

Jaqueline

6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666
<EKG>; "Materials Design" <EKG, Materials (e-mail address removed)>
escreveu na mensagem
news:[email protected]...
 
G

Guest

Thanks, but I still don't understand why I can't just choose Adobe Pdf as my
printer if I have Acrobat.
 
L

Larry Linson

"EKG, Materials Design" wrote
I have Windows XP, Office 2003 (with Access) and acrobat 6.0.
Why can't I make a pdf from an Access report?

Good question. What are you doing, specifically, and what is happening,
specifically? It is difficult, at best, to debug remotely; it is impossible
without accurate detailed information.

I've not used the exact combination you describe, but have had (an older
version of) Acrobat installed as a printer, and just choose it when I print
the Report. I have not had a problem with that.

Larry Linson
Microsoft Access MVP
 
G

Guest

While in Access, I select "Preview Reports," then, say, "Preview the Sales by
Product Report" (though it doesn't matter what report I choose).

After telling it to Print, I select Printer: Adobe PDF (Status: Ready;
Type:
Adobe PDF Converter; Where: My documents; Comment: Creates Adobe PDF).

Immediately a message pops up: "Microsoft Office Access has encountered a
problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.
"The information you were working on might be lost. Microsoft Office Access
can try to compact and repair your open database."

Then it has a checkmark next to: "Repair my open database and restart
Microsoft Office Access."

Followed by: "Please tell Microsoft Office Access about this problem. We
have created an error report that you can send to help us improve Microsoft
Office Access. We will treat this report as confidential and anonymous."
With two buttons: "Send Error Report" and "Don't Send"

I have sent the error report a few times.

Thanks!
 
L

Larry Linson

Sounds to me like something is seriously hosed in either your Access
installation, or your Acrobat installation. One thing I suspect I would try
before giving up and calling either Microsoft or Adobe tech support (on a
situation ripe for 'fingerpointing'), I think I would uninstall Access (or
maybe all of Office) and uninstall Acrobat, then reinstall each.

I have actually solved some inscrutable problems that way... but admit that,
often, what is hosed is some support DLL that isn't fixed reinstalling.

Larry Linson
Microsoft Access MVP
 

Ask a Question

Want to reply to this thread or ask your own question?

You'll need to choose a username for the site, which only take a couple of moments. After that, you can post your question and our members will help you out.

Ask a Question

Top