verzenden vanmail

B

ben

Bij het verzenden van een nieuwe mail krijg ik het volgende bericht:
Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp 'test', Account:
'pop.vodafonevast.nl', Server: 'smtp.vodafonevast.nl', Protocol: SMTP, Poort:
25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0B
Wat is hier de oorzaak van?
 
G

Gary VanderMolen

"Onbekende fout" (Unknown error) is usually caused by interference
from an antivirus program. Which antivirus are you running?
As a minimum, email scanning in the antivirus should be turned off,
although that may not be sufficient to eliminate all bad effects.
In a worst case scenario, your antivirus may need to be uninstalled.

Email scanning in any antivirus should be disabled, for reasons
explained here:
http://thundercloud.net/infoave/tutorials/email-scanning/index.htm

If no improvement after disabling email scanning, consider upgrading
to Windows Live Mail, because it is less prone to suffering bad effects
from overly intrusive antivirus programs:
http://download.live.com/wlmail
 
F

Frans van den Berk

ben said:
Bij het verzenden van een nieuwe mail krijg ik het volgende bericht:
Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp 'test', Account:
mail.home.nl, Server: 'smtp.vodafonevast.nl', Protocol: SMTP, Poort:
25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0B
Wat is hier de oorzaak van?
 

Ask a Question

Want to reply to this thread or ask your own question?

You'll need to choose a username for the site, which only take a couple of moments. After that, you can post your question and our members will help you out.

Ask a Question

Top